Elérhetőségeink:
Tel:
+36203139881
E-mail: bobitajatek2022@gmail.com
Kategóriák
Kategóriák
Elérhetőségeink:
Tel:
+36203139881
E-mail: bobitajatek2022@gmail.com
Keresés
Profil
Kosár
-
Kategóriák
Akciók
Játékok
Fejlesztő játékok
Társasjátékok
Hangszerek, csörgők
Szerepjáték, babakonyha, barkácsolás, báb
GOULA, HAPE
Plan Toys, Tegu,Play&Go
Sophie zsiráf
Moulin Roty
Kártyajátékok
Egyéb
Könyvek,Fejelesztő füzetek
Illóolajok
Vitaminok
Organic Force (Szuperlekvár)
MagMaxx (Gyümölcskristály)
Gyógyteák,mézek,szirupok (Herbatea manufaktura)
Himalája sópipa
Little Lovely
Logico Primo, Logico Piccolo
Plüss
Sópárna
Gyógynövényes párna
Squitos matrica szúnyogok ellen
Diavetítő
FŐOLDAL
Magyar kártya (celofános)
590
Ft
Kosárba
Kártyajátékok
Kártyajátékok
Előző termék
Következő termék
Magyar kártya (celofános)
Cikkszám:
713
590
Ft
Kosárba
Sok száz kártyajátékot ismertetnek a kártyakönyvek, lexikonok, vannak kártyajátékok, amelyeknek külön is hatalmas szakirodalma van.
Íme néhány ezekből:
Zsírozás
Rendkívül egyszerű ezért nagyon népszerű kártyajáték. Ketten vagy négyen játszathatják. Mikor négyen játszanak, ketten-ketten párt alkotnak, a párok egymással szemben ülnek.
Az ászokat és a tízeseket hívják zsírnak, és cél az, hogy belőlük minél többet vigyünk haza ütéseinkben.
A játékosok öt-öt lapot kapnak, a többi kártyát talonba helyezik. Minden kör után innen húznak. Az osztótól jobbra ülő játékos kezd. Bármilyen kártyát kijátszhat, ebben a játékban semmiféle megkötés nincs a lapok pontértékét és rangsorát tekintve, aduszín nincs. A kihívott lapot, csak azonos értékű kártyával lehet elvinni. Kiváltsága csak a hetesnek (VII) van, ezt a lapot bármely kihívottal megegyezőként használhatjuk. Például: az első játékos kilencessel (IX) kezd, a következő erre szintén kilencest (IX) tesz, az azt követő mondjuk tízest (X), végül a negyedik egy ászt (Á). Ebben a körben a második játékos viszi a lapokat, az aki a kihívott kilencesre megegyező lapot tudott tenni.
Egy kihívott lapot többször is meg lehet ütni. Ha például a kezdő játékos egy tízessel nyit és ezt valaki megüti, a hívó folytathatja egy következő körrel és a letett lapokat másodszor, akár többször is megütheti, a végén pedig az összegyűlt kupac azé lesz, aki a kihívó lappal megegyező utolsó lapot vagy hetest tette le.
Az hív újra, aki az ütést vitte.
A győztes az, aki a legtöbb ászt és tízest vitte a parti során. Két játékos esetén ez minimum 5 lap. Egyenlőnél az nyer, akié az utolsó ütés volt. Aki nem tudott ütést szerezni "kopasz" marad. Négy játékos esetén a párok ütéseiket összeadják.
Ha négyen játszanak, a párok közti kommunikáció nem megengedett, mindössze négy megszólítás használható, melyekkel javasolhatjuk partnerünknek, hogy mit játszón: "Üss!" - vagyis a kihívott lappal megegyezőt tégy ! ill. "NE ÜSS ! "."ZSIRT" - vagyis játsszál ászt vagy tízest ! ill. "NE ZSIRT!"
Snapszer (snapszli / hatvanhat)
Ketten, hárman vagy négyen játsszák. A heteseket, nyolcasokat, kilenceseket félreteszik, csak a tízesek, alsók, felsők, királyok és az ászok vesznek részt a játékban, ez összesen húsz lap.
A lapoknak ütőértékük van: Á (11), X(10), K(4), F(3), A(2)
A játékosok öt lapot kapnak két részletben (3+2). A fennmaradó lapokat talonba teszik. A talon felső lapját felütik, színére borítják, ez a szín lesz az adu. Az adut a játék folyamán ki lehet cserélni- ha éppen ránk kerül a hívás-, ugyanolyan színmű alsóra.
Ha a kiosztott lapok között valamelyik játékos kezében egyszínű király és felső is van, ezek béla összefüggést alkotnak, melynek az értéke 20, az adu színében 40. Ezt be kell mondani, de csak akkor lehet, ha a játékos a hívásban soron következik.
A játékot színre-színt vagy adu elv alapján játsszák, a felütés nem kötelező. A nyert játszmáért a játékon kívüli lapokból 1 jutalom jár annak, aki ütéseivel elsőnek gyűjti össze a 66 pontot. Ha az ellenfele nem éri el a 33-at, akkor 2 jutalom lapot kap, ha egyáltalán nem volt ütése a játékostársaknak akkor 3-at.
Játék közben míg a talon tart le lehet fordítani az adut jelző lapot, takarni lehet, ha valaki úgy érzi, hogy további lap húzása nélkül is el tudja érni a 66 pontot az ütéseivel (sok adu szín vagy nagy értékű lapok vannak a kezében).
Huszonegyes
Az osztó adja a bankot, megkeveri a lapokat, melyet a baloldali szomszédjával megemelteti
, majd minden résztvevőnek egy-egy lapot oszt ki. Az osztás jobb kéz felé, körben halad,
így utolsóként maga a bankár, az osztó vesz lapot. A játékosok megnézhetik lapjaikat és mérlegelik, hány lapra van még szükségük.
A számozott lapok névértékükön érvényesek, a többiek A(2), F(3), K(4), Á(11).
A cél, hogy a legmagasabb értéket a 21-et elérjük, illetve a lehető legjobban megközelítsék a játékosok.
Szabály, hogy 15 pontig senki sem állhat meg, aki így tesz az renonszot követ el. Ilyenkor büntetésként a tét kétszeresét fizetik meg.
Különleges szabály, hogyha valakinek két ász van a kezében az is 21-et ér, és azonnali nyerést is.
Ha valaki kezében a lapok összege éppen 11, és ászt kap, azt visszadobhatja és kérhet még egy új lapot.
Aki a felső határt (21-et) átlépi, fuccsot kell hogy jelentsen, és tétje a bankké lesz.
Ajánlott korosztály 5 éves kortól
Kérdés a termékről
Nyomtat
Ajánlom
Akciók
Játékok
Fejlesztő játékok
Társasjátékok
Hangszerek, csörgők
Szerepjáték, babakonyha, barkácsolás, báb
GOULA, HAPE
Plan Toys, Tegu,Play&Go
Sophie zsiráf
Moulin Roty
Kártyajátékok
Egyéb
Könyvek,Fejelesztő füzetek
Illóolajok
Vitaminok
Organic Force (Szuperlekvár)
MagMaxx (Gyümölcskristály)
Gyógyteák,mézek,szirupok (Herbatea manufaktura)
Himalája sópipa
Little Lovely
Logico Primo, Logico Piccolo
Plüss
Sópárna
Gyógynövényes párna
Squitos matrica szúnyogok ellen
Diavetítő
FŐOLDAL
Belépés
E-mail
Jelszó
Belép
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszavamat
Kategóriák
Profil
Kosár
0
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az
Adatkezelési tájékoztató
ban talál.
Nem engedélyezem
Engedélyezem